Friday 16 October 2015

Filled Under:

Gambar Dan Harga Kereta Konsep Proton Pikap 2016 Sumber: Gambar Dan Harga Kereta Konsep Proton Pikap 2016 | melvister.com

Gambar dan harga kereta baru Proton Pikap 2016. Cuba untuk bersaing dengan pasaran seperti Hilux, Dsuzu Dmax, Triton dan Ford Ranger, Proton pada Ahad 3 Oktober 2015 telah mempamerkan model konsep trak pikap buat kali pertama bertempat di karnival Alami Proton 2015 Kompleks Centre of Excellence di Shah Alam. Memandangkan ianya hanyalah sebuah model kereta konsep atau lebih dikenali sebagai prototaip, maka adalah amat tipis peluang untuk model konsep proton pikap akan dipasarkan di Malaysia. Semuanya bergantung kepada permintaan pelanggan untuk ianya dijadikan realiti. Menerusi maklum balas dilaman sosial, rekaan konsep Proton Pikap (4WD) telah menjadi perbualan hangat dikalangan netizen.

pikap 6

Maksud Sebenar Kereta Konsep Proton Pikap 2016

Kereta konsep adalah kenderaan prototaip yang dibuat untuk mempamerkan Reka bentuk baharu. Kereta Konsep digunakan untuk mengukur reaksi orang ramai terhadap rekabentuk baru produk tersebut. Namun, peluang untuk ianya dipasarkan adalah amat tipis. Ianya bergantung kepada permintaan pelanggan untuk berada di pasaran. Jikalau benar ianya dipasarkan, kemungkinan besar rekaan model realiti tidaklah segempak seperti model konsep/prototaip.

Harga Jangkaan Model Konsep Pikap Proton Jika Dipasarkan

Setakat ini, tiada lagi produk model pikap dikeluarkan oleh syarikat pembuat kereta tempatan kerana risau permintaan tidak begitu menggalakkan. Ini kerana orang ramai lebih gemar untuk membeli kereta model pikap buatan import seperti Toyota Hilux dan sebagainya. Jika model proton pikap dipasarkan, kemungkinan ianya berada pada harga RM50,000 hingga RM60,000 jauh lebih murah berbanding kereta pikap import.

Spesifikasi Model Proton Pikap (4WD)

Memandangkan ianya hanyalah kereta konsep atau prototaip, proton tidak mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai spesikasi trak pikap terbabit.











1 comments: