Tuesday 13 October 2015

Filled Under:

EMERGENCY ALERT KORANG WAJIB ADA 7 MINI SUPERHERO INI BILA TRAVEL


Eh. Ini bukan superhero Batman, Superman, Spidermanyang kami maksudkan. Tetapi, superhero mini yang korang tak sedar betapa pentingnya ia di saat kecemasan, terutamanya kalau nak travel jauh-jauh!

Ha.. apalagi, buat akak-akak, abam-abam semua yang nak pergi travel sempena habiskan cuti tahunan ni, lebih baik bawa 7superhero mini ni! Yang pasti, 7 Superhero mini ini akan memudahkan misi anda untuk travel light & easy!

1. Handphone lama!

Komunikasi merupakan perkara yang paling penting dlm hidup, lebih-lebih lagi kalau tengah travel. Tapi, disebabkan handphone canggih korang selalu je kehabisan bateri, maka adalah wajar untuk anda beli satu handphone model lama yang masih boleh digunapakai saat-saat kecemasan.

Tapi, korang janganlah pergi jahanamkan smartphone korang macamni pulak ye!


2. Peta

Perkara pertama sekali bila travel, terutamanya oversea, korang kena cari peta kawasan tersebut supaya boleh dibuat rujukan jika sesat.

P/S: Jangan bergantung sangat dengan teknologi canggih smartphone ataupun GPS kereta korang tu sebab kadang-kadang ianya akan boleh buat korang lagi sesat.


3. Losyen Pelindung Matahari

Walaupun sedang travel, kulit mestilah perlu dijaga jugakan? Lebih-lebih lagi jika melancong ke tempat yang panas terik seperti di pulau-pulau peranginan. Boleh terbakar kulit mulus mak-mak jemah semua!

Jadi, jangan lupa untuk bawa sunblock sebagai pelindungan kepada kulit anda tu. Tapi, janganlah over sangat pakai sampai nampak berminyak je muka tu!

Oh, kaum lelaki semua, sunblock tu untuk diletakkan di kulit ya, jangan makan pula!


4. Plastik Sampah

Mesti ada yang cakap Euuu. Kenapa nak bawa plastik sampah pula?. Korang tahu tak banyak kegunaan plastik sampah ni semasa travel?

Contoh paling baik adalah korang boleh lindungi beg pakaian daripada kebasahan jika terpaksa redah hujan ke, banjir ke, salji ke..

Malah, korang tahu tak plastik sampah pun boleh diubahsuai jadi baju hujan? Contohnya macam adik-adik comel kat bawah ni.


5. Travel Plug

Dah jumpa plug elektrik tapi tak boleh nak guna juga sebab keunikan plug di negara tersebut. Heh! So, korang tolonglah selitkan sebiji travel universal adaptor dalam bag. Nescaya bateri kamera, bateri telefon bimbit, bateri laptop korang boleh diselamatkan!

6. Tabung Rahsia

Duit memanglah sangat penting sepanjang tempoh korang travel. Jadi, kami cadangkan korang untuk cipta tabung rahsia sendiri. Selitlah beberapa keping duit di celah-celah purse atau wallet korang.

Mana tahu sedar tak sedar dengan duit hasil daripada tabung rahsia ini bakal buatkan korang mampu travel lebih jauh! Oh yeah, jangan lupa untuk shopping buah tangan juga untuk buah hati dan keluarga.

27. Laxative

Percaya atau tidak, korang amat memerlukan laxative semasa travel dan kami cadangkan supaya simpan sekotakDulcolax dalam travel kit korang sekarang. Oh ya. Dulcolax ni dah 60 tahun berada di pasaran tau!

Malu nak bawak pergi travel? Jangan macamtu! Kebanyakan orang Malaysia memang cukup segan kalau nak bercerita pasal sembelit kan? Sebenarnya mencegah lebih baik daripada merawat okay.

Sebenarnya anda tidak keseorangan


Menurut kajian, hampir 2 dalam 3 individumengalami masalah sembelit ketika sedang travel. Namun, ironinya hanya 1 daripada 5 individu daripada mereka sahaja yang mengambil langkah untuk membawa ubat sembelit.

Untuk pengetahuan korang, masalah penghadaman sebenarnya akan lebih mudah sembuh dan berkesan dengan penggunaan ubat sembelit seperti Dulcolax.

Mitos vs fakta sembelit!

Mitos :Pengambilan makanan kaya fiber boleh menyembuhkan sembelit
Fakta : Pengambilan makanan kaya fiberboleh memudaratkan simptom mereka yang sedang mengalami masalah sembelit.

Lagi mitos vs fakta mengenai sembelit di sini: www.myconstipationrelief.com

Dulcolax on the go!

travel

Tidak segan untuk kami akui bahawa kami memang pengguna tegar Dulcolax, lebih-lebih lagi dengan jadual kerja dan travel yang padat ni.

Maka, ianya sudah menjadi kemestian untuk menyelitkan sekotak Dulcolax dalam beg semasa travel. Jangan hanya kerana sembelit, keseronakan saat-saat travel korang ternganggu!

Oh ya, korang boleh dapatkan promosi Dulcolax di farmasi seperti Guardian, Watsons dan Caring! Macam best je promosi ni.

Jangan lupa!

Sekali lagi kami nak ingatkan, make sure Dulcolax ada dalam senarai barang wajib dibawa untuk travel okay! Bak kata pepatah, sediakan payung sebelum hujan. Happy travel!





0 comments:

Post a Comment